Schadeproces?

Hoe wordt de schade aangepakt?

U meld de schade aan ons. Dat kan telefonisch via 0528 – 230 202, of via het formulier op deze website.

Gegevens verzamelen

Wij nemen alle benodigde informatie met u door, zoals uw NAW-gegevens, voertuiggegevens en schadegegevens. Tevens wordt een kopie van uw kentekenbewijs en groene kaart gemaakt. Eventueel wordt het schadeformulier samen met u ingevuld. Daarna melden wij de schade aan uw verzekeringsmaatschappij en regelen wij indien nodig een expert. Er wordt een afspraak met u gemaakt voor het uitvoeren van de  reparatie. Indien het een verzekeringsschade betreft, kunt u gebruik maken van vervangend vervoer. Ook nemen wij t.a.v. de verzekeringsmaatschappij de financiële afhandeling van u over. U dient hiervoor alleen een akte van cessie te ondertekenen.

Expertise

In ons computersysteem worden alle gegevens van uw auto opgeslagen.Onze schademanager bepaalt de schadeomvang en stemt zijn bevindingen af met de verzekeringsmaatschappij. Digitale foto’s worden aan de verzekeringsmaatschappij verzonden. De schade wordt vastgelegd in een audatex- schaderapport. In dit rapport worden alle gegevens vastgelegd met betrekking tot het voertuig, beschadigde onderdelen en de te verrichten werkzaamheden. Deze gegevens worden verwerkt en berekend, waarna een exact schadebedrag volgt.

Demontage

De beschadigde en kapotte onderdelen worden gedemonteerd en vervolgens vervangen door uitsluitend originele of groene originele onderdelen. De te vervangen onderdelen worden gescheiden opgeslagen in een speciale ruimte en de beschadigde delen worden milieuverantwoord afgevoerd.

Plaatwerkerij

Hier wordt de carrosserie uitgedeukt of gedeeltelijk vervangen of gericht.  Bepaalde nieuwe soorten staal zoals Borion en HSS mogen niet zomaar vervangen worden, wij beschikken over de fabrieksgegevens die aangeven waar en hoe ze vervangen dienen te worden.
Er wordt gewerkt met uiterst geavanceerde las- en puntlasapparatuur, de lasapparatuur die wij in huis hebben voldoen aan de hedendaagse eisen. Uiteraard beschikken wij ook over moderne meet- en richtapparatuur inclusief speciale fabrieksdata en meetgegevens. Ook worden er steeds meer lijmtechnieken toegepast wat als voordeel heeft dat er geen overtollige warmte wordt ingebracht.

Voorbewerking

Op de moderne voorbewerkafdeling worden alle nieuwe en herstelde delen strak gemaakt en voorzien van een roestwerende grondlaag, de laatste voorbereidingen voor het spuiten worden op deze speciale afdeling uitgevoerd. De werkplekken zijn voorzien van gefilterde afzuiging om stof zo effectief mogelijk af te voeren.

Spuiterij

In de geheel stofvrije spuitcabine wordt uw auto gespoten. De originele kleur wordt door een verfmix computer aangemaakt. In de hypermoderne spuitcabine kunnen zowel uw auto als de losse carrosseriedelen tegelijk gespoten worden. In de  spuitcabine wordt de lak op de meest ideale temperatuur gedroogd. Schadelijke invloeden van buitenaf kunnen de gloednieuwe laklaag niet aantasten. Er wordt bij het spuiten gebruik gemaakt van milieuvriendelijke high-solid en watergedragen lakken. Door een constante ondersteuning van de lakfabrikant en kleurinfo van de autofabrikanten zijn wij in staat om altijd de originele kleur op uw auto te spuiten.

Montage

Na het plaat- en spuitwerk wordt de auto weer opgebouwd. Onderdelen worden volgens de fabrieksgegevens gemonteerd. Door de samenwerking met de merkdealers zijn wij altijd op de hoogte van de nieuwste reparatietechnieken van alle merken auto’s. Er worden dan ook uitsluitend ORIGINELE onderdelen gebruikt om uw auto weer op en top te krijgen. De auto wordt na de montage weer gecontroleerd. Zo wordt de wielophanging met computergestuurde apparatuur uitgelijnd. Na de strenge eindcontrole heeft u vier jaar garantie op de reparatie of nemen wij de fabrieksgarantie over.

Uitlijnen en airco vullen

Wanneer de auto gerepareerd is wordt als laatste, indien nodig, de airco gevuld. Dit is alleen nodig wanneer de airco door de aanrijding beschadigd was of wanneer de condensor voor reparatie van de auto verwijderd moest worden. Vervolgens wordt de auto uitgelijnd zodat de wielstanden weer goed staan conform fabrieksvoorwaarden.

Wassen

Uiteraard wordt na de reparatie uw auto gewassen, zodat deze er weer als nieuw uitziet.

Aflevering

De auto is nu afleveringsklaar. De receptioniste of de schademanager neemt contact met u op en spreekt met u af dat u de auto kunt ophalen. Bij het ophalen levert u de leenauto afgetankt in. Indien de auto niet is afgetankt zal een van onze medewerkers dit moeten doen. De kosten hiervoor + de brandstof worden aan u gefactureerd.

Reactie van:

beheer

Com1ments are closed.